Thursday 16 February 2012

sebuah laluan tanpa halangan(kejayan milik kita)


Sekiranya anda menemui sebuah laluan tanpa halangan, ia mungkin tidak membawa anda ke mana-mana.

Setiap kejayan yang telah dicapai oleh sesorang itu perlu ada cabaran atau halangan.sebuah kejayan akan lahir dari sebuah impian yang kecil,sebagai contohnya masa kitakecil kita sering memasang impian mahu jadi polis guru dan sebagainya.impian sesorang yang mahu Berjaya dalam kehidupan adlah amat dialukan ini kerana ia mendorong sesorang itu untuk mengejar impian tersebuat impian tanpa usaha tiadak akan membawa apa-apa makna dalam sebuah kejayan,ini kerana kita inginkan sesuatau tatapi tiadak berusaha untuk mendapatnya.sesorang yang Berjaya akan perlu ada matlamat.matlamat mahu Berjaya dalam kehidupan.di sini jelas mengatakan bahawa matlamat adalah faktor yang sangat penting untuk sesebuah kejayan.
Kejayan yang dikecapai oleh sesorang mesti ada tindakan.tindakan di sini dimaksudkan adalah sentisa berusaha dalam setiap bidang yang ingin dicaburi oleh sesorang itu. Dalam erti kata lain setiap kejayan perlu ada laluan yang berliku-liku, yang tidak mungkin kita kecapai dengan mudah.tetapi kita akan perolehi dengan semangat yang tinggi.dengan usaha yang kuat.dan doa yang ikhlas.


Saya bukan pakar dalam membincangkan hal-hal kejayan ini Cuma pengalaman saya dalam mengejar sebuah kejayan..malah sampai saat ini saya masih mengejar sebuah kejayan dalam kehidupan.setiap insan mahukan kejayan.begitu jiga dengan saya.saya mahu Berjaya dan inginkan buktikan dengan semua orang yang saya juga boleh Berjaya.jika 1000 orang yang Berjaya saya adalah salah seorang dari mereka,jika 100 orng yang Berjaya saya salah seorang dari mereka jika 10 orang yang Berjaya saya salah seorang dari mereka jika seorang yang Berjaya saya adalah orangnya…..


 sharwin:Sekiranya penulisan saya kurang memuaskan hati pembaca. saya memohon maaf.kerana saya bukan penulis yang baik tetapi penulis yang sedang belajar.
 Saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan…

No comments:

Post a Comment