Tuesday 25 March 2014

Khas untukmu IBU dan PAPA

syukur Alhamdulillah ke hadrat ilahi dengan izinnya akhirnya saya gradute di politeknik kota kinbalau sabah.ucapan tahniah dari rakan-rakan saya terutama dari orang yang disayang dunia akhirat ibubapa serta para kelurga amat saya hargai.walapaun sekadar ucapan tetapi bagi saya amat besar nilainya.
Semua gardute mesti  akan impiankan hari bersejarah ini hari konvokesyen yang jarang-jarang hadir dalam diri masing-masing.saya melihat pelbagai reakasi wajah-wajah para  mahasiswa dan mahasiswi dan ibubapa mereka, tidak terkata dan terucap bagaimana perasaan mereka ketika hari itu.ada yang menangis dan ada yang senyum yang menandakan betapa mereka puas hasil kejayaan mereka.ini sudah cukup mengambarakan hati kami yang sudah gradate, dapat membalas segala penat lela kami selama ini.dan inilah juga hasilnya selama 3 tahun lebih kami bertungukus lumus mengahabisakan masa untuk memerah otak…akhirnya kami gradute juga.syukur Alhamdulillah

Diploma bukan untuk kami sahaja tetapi untuk ibubapa kami
Tak kisah apa orang cakap.keputusa kami cukup-cukup makan sahaja,asalkan lulus sahaja apa kah.janji apa yang kami dapat hari ini sudah cukup untuk diri sendiri dan ibubapa serta keluarga yang banyak memberi dorangan dan pengorabanan kepada kami.ini khas kepada ibubapa kami.diploma ini belum cukup untuk membalas setiap titisan keringat yang jatuh setiap kali mereka memberikan kami kehidupan yang lebih baik.titisan itulah juga yang membesarkan kami.titisan itulah juga yang membawah kami melihat kedunia titisan itulahjuga yang selama ini memberikan kami terus bernafas.titisan itulah juga membesarka kami.titisan itulah juga yang memestikan kami  hidup lebih selesa.tanpa mereka siapalah kami terima kasih ibu dan bapa.
Diploma ini khas untuk ibubapa kami.hanya ini mampu kami persembahakan kepada mereka.kami begitu gembira melihat ibubapa kami senyum yang sudah tentu gembira melihat kejayaan kami.agak susah nak diungkapkan dengan kata-kata bagaimana perasaan mereka ketika itu.

Terima kasih mama dan bapa hanya ini yang kami mampu berikan.

Terima kasih ibu dan bapa
Tanpa mereka siapalah kami
Tanpa mereka mana mungkin kita melihat dunia
Tanpa mereka mana mungkin kita mengenal kehidupan


Keringat mereka seribu makna
Keringat mereka berjuta harapan
Keringat mereka mana mungkin terbalas dak kita
Keringat mereka kehidup anak-anak mereka
Keringat mereka nyawa mereka
Keringat mereka nyawa anak-anak
Terima kasih  ibupapa

Titisan keringat itulah harapan buat kami
Titisan keringat itulah memberikan kasih sayang kepada kami
Titisan keringat itulah menerangkan kehiduapn kami
Titisan keringat itulah memberi kami kesempurana dalam hidup
Titisan keringat itulah membesarkan kami
Titisan keringat itulah syuraga dunia kami
Titisan keringat itulah tak mampu kami balas.
Terima kasih ibu dan ayah 

Kami anak tak mampu membalas setiap pengorbanan yang selama ini kamu berikan kepada kami.
Sejak pertama kali kami jejaki kaki di pkk seribu harapan yang kami pikul.harapan ibubapa kami terlalu tinggi terhdapa kami.sudah semestinya mereka ingin melihat kami Berjaya di sana..harapan mereka selama ini kami tunjuk kan pada hari ini..terima kasih atas semua pengorbanan yang mereka berikan kepada kami…






Untuk mu kami persambahakan
Untukmu kami hadiahkan
Diploma yang tidak sebarapa
Yang tidak tinggi nilainya
Kami harap mereka gembira
Kami harap mereka senyum
Kami harap mereka bangga
Inilah kejayaan sang anak di sana
Sudah terjawap persoalan di minda
Akhirnya kami banggakan mereka
Dengan kejayaan kami sajikan
Harap mereka sentasa berdoa

Tanpa doa kami tak kemana


tanggal 22.3.2014 ini menjadi titik pengakhiran kehidupan kami di bilik kuliah bilik kamsis pkk segala kenangan di pkk akhirnya kami jadikan sejarah dalam kehidupan sepanjang menjadi mahasiswa dan mahasiswi di pkk sabah ,saya melihat ibu dan ayah sudah cukup gembira melihat kejayaan yang tidak seberapa.akhirnya setiap doa,usaha,pengorbanan mereka selama ini akhirnya berhasil juga.tidak lupa juga saya mengucapkan rakan-rakan di pkk yang selama ini banyak membantu saya..da pensyarah-pensyarah di pkk yang banyak memberi ilmu kepada kami...mereka adalah pendidik yang mendidik kami sehingga berjaya terima kasih banyak-banyak..di harap kami dapat membalas budi baik mereka di sana.

akhir kata dari saya.
terima kasih kamu pohonkan 
kepada mereka yang disana
tanpa mereka siapalah kami
sekian sahaja perkongsian saya kali ini


konvokesyen politeknik kota kinabalu sabah kali ke18.

bersama keluarga yang tercinta.ini wajah insan yang banyak memberi dorongan dan kasih sayang.tanpa mereka saya tak kan ada di sini juga terima kasih semua
bersama ibu yang tercinta yang selama ini banyak berkorban dengan kami semua.terima kasih mama
with bapa..yang selama ini marah-marah suruh belajar...tanpa bapa.mana mungkin dapat pendidikan yang bagus.terima kasih mybig bos..pengorbanan nya tak terhitung dan tak terbalas oleh kami 5 adik beradik.
saya lah anak yang banyak bermasalah. hari ini saya buktikan kepada mereka di luar sana yang selama ini suka mengatakan kami tidak layak untuk diperkatakan sebegitu lagi. Insya Allah suatau hari nanti saya ingin mengubah kehidupan kami lebih baik dari sekarang bukan nak tunjukkan atau bangga diri tetapi sekadar luahan hati.











bersama abang yang selama banyak membantu saya di pkk..terima kasih bro
















 bersama adik tersayang.banyak membantu...:)
 bersama macik yang banyak memberi nasihat dan dorongan kepada saya..terima kasih macik


bersama kak yang banyak membantu..memberi nasihat dan dorongan...terima kasih kak
















kawan adik terima kasih bro..sudi datang :)
insan yang kami sayang dunia akhirat kami..terima kasih banyak-banyak walaupun kami tidak menjadi anak yang baik tetapi kami akan cuba menjadi yang terbaik di kalangan yang baik..
untukmu ibu dan papaku


saya budak baru belajar kalah salah tolong ajar ya
ikhlas dari saya

Assalamulaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment