Saturday 26 April 2014

Itu ujian dari Allah s.w.t jangan sekali salahkan takdir

Malang itu tidak berbau, kalau malang itu dapat di hidu oleh kita mana mungkin kita mahu bersama dengan namanya malang itu.itulah kehidupan yang kita tidak tahu apa yang terjadi dengan kita.adakah kita tahu sejam kemudian apa yang terjadi pada diri kita.itu semua rahsia dunia yang mana mungkin kita tahu.
Semua yang bakal terjadi pada kita sudah dirancang oleh Allah s.w.t ..inilah laluan kehidupan kita sebagai manusia di muka bumi ini.mana mungkin Allah S.w.t nak bagi free hidup dalam dunia ini, sudah tentu ada dugaan dan cabaran yang kita mesti lalui.
Setiap musibah yang kita hadapi ada hikmah masing-masing.yakinlah itu adalah kehendaknya..

Berbalik cerita malang ini….bulan ini bermacam-macam nasib tidak baik saya dapat bermula dengan motor saya rosak sehingga helmat motor saya kena curi sehingga saya kemalangan motor.habis muka,tangan dan kaki saya luka.padanya mulanya saya bertanya mengapa semuanya terjadi tetapi dalam saya nak salahkan takdir lebih baik saya berfikir postiif.semua ini tarjadi atas ujian Allah s.w.t  sebab selama saya hidup sudah banyak saya abaikannya dan dosa yag saya lakukan terlalu banyak.mungkin disebabkan musibah yang saya terima ini akan dapat memberi peringatan kepada saya agar sentiasa menjadi umat yang baik dan perpegang teguh dengan ajaran isalam.saya anggap semua ini terjadi adalah dugaan dan ujian kepada saya.

Sekali sahaja dari saya tak ada idea nak kongis kepada kamu orang cukup sampai di sini kita bersama kalau ada masa dan idea yang menari kita ketemu lagi

Saya budak baru belajar kalah salah tolong ajarakan saya

By sharwin iskandar

No comments:

Post a Comment